Franczyza: najważniejsze zalety

Według różnego rodzaju dostępnych danych statystycznych oraz sondażowych franczyza stanowi coraz popularniejsze rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców. Co prawda, nadal nie można powiedzieć, aby w polskich warunkach gospodarczych franczyza cieszyła się taką popularnością, jaka jest udziałem tego rozwiązania już od dawna chociażby w realiach licznych krajów Europy Zachodniej, jednak bez wątpienia sytuacja w Polsce jeżeli chodzi o popularność franczyzy wygląda coraz lepiej.

Wydaje się, że jest związane przede wszystkim z kilkoma zmianami o fundamentalnym znaczeniu, jakie od dłuższego czasu następują w rodzimym krajobrazie ekonomicznym. Przede wszystkim więc, coraz większy procent wśród polskich ludzi biznesu stanowią osoby młode, które niejako z definicji odznaczają się większą otwartością na nowe, niepraktykowane dotąd rozwiązania. Kolejny istotny czynnik to obecność wielu różnego rodzaju programów edukacyjnych, z jakich mogą obecnie korzystać osoby prowadzące biznes bądź też przygotowujące się do otworzenia własnej działalności gospodarczej.

To wszystko powoduje, że zalety, jakimi cechuje się franczyza, są coraz powszechniej dostrzegane przez polskich przedsiębiorców. Nadal jednak można wyodrębnić całkiem sporą grupę osób, które po prostu nie posiadają wiedzy nie tylko na temat korzyści, z jakimi wiąże się franczyza, ale także na temat najbardziej podstawowego mechanizmu działania, jakim cechuje się to rozwiązanie. Postarajmy się więc udzielić odpowiedzi na pytanie pod tytułem, dlaczego warto korzystać z franczyzy.

Franczyza: najważniejsze zalety

Jeżeli chodzi o sposób działania biznesu opartego na franczyzie, to jest on niezwykle prosty. Mamy tutaj do czynienia z umową zawieraną pomiędzy dwiema stronami. Jedną z tych stron jest firma dzierżawiąca prawo do korzystania ze swojego wizerunku. Druga strona to z kolei podmiot nabywający te prawa.

W ten sposób, poszczególny przedsiębiorca może otworzyć swój biznes pod szyldem wielkiej, międzynarodowej marki, takiej jak na przykład KFC albo McDonalds.

Oczywiście, pierwszą i chyba najważniejszą korzyścią, jaką osiąga w takiej sytuacji franczyzobiorca, jest rozpoznawalność. Zostaje ona niejako dana przedsiębiorcy już na starcie prowadzenia własnego biznesu, co w każdym innym przypadku jest po prostu niemożliwe. Rozpoznawalność wśród klientów oznacza z kolei możliwość osiągania sporych zysków już w początkowych etapach działalności firmy. Co więcej, przedsiębiorca może również naprawdę sporo oszczędzić na kosztach promocji, które w innym przypadku są najwyższe właśnie w początkowych etapach działania firmy, kiedy przede wszystkim trzeba zdobyć sobie rozpoznawalność oraz po prostu poinformować potencjalnych klientów o istnieniu nowego lokalu.

To jednak jeszcze nie koniec korzyści, z jakimi wiąże się franczyza. Warto wspomnieć również o różnego rodzaju programach wsparcia, z jakich mogą korzystać franczyzobiorcy. W interesie firm udzielających franczyzy leży bowiem, aby druga strona radziła sobie jak najlepiej, ponieważ to zapewnia obustronne korzyści. Z tego powodu, wiele dużych mark udzielających franczyzy oferuje swoim franczyzobiorcom również darmową pomoc między innymi w postaci programów szkoleniowych, wsparcia w zakresie marketingu, prowadzenia księgowości lub też procesów rekrutacyjnych.

Dowiedz się więcej o ofertach franczyzowych – katalog franczyz znajdziesz na stronie franczyzawpolsce.pl