Jak copywriterzy zdobywają zlecenia?

Nie da się ukryć, że copywriter to zawód, który jest aktualnie coraz popularniejszy. Wszystko dlatego, że osoby, które go wykonują mogą pracować zdalnie. Poza tym obecnie powstaje sporo stron online. To oczywiście sprawia, że ludzie, którzy potrafią pisać ciekawe i merytoryczne artykuły – w oparciu o trendy związane z pozycjonowaniem – mają naprawdę ciekawą pracę. Konkurencja w tej branży jest coraz większa. Jak copywriter zdobywa zlecenia? Poniżej znajduje się kilka najważniejszych sposobów.

Serwisy internetowe ze zleceniami

Trzeba podkreślić, że obecnie nie brakuje stron internetowych na których copywriter może znaleźć rozmaite zlecenia. Przykładem jest między innymi oferia itp. Warto wiedzieć, że dzięki temu można znaleźć tematykę, która będzie zgodna z zainteresowaniami osoby piszącej artykuły. W ciągu tygodnia takich zleceń jest naprawdę bardzo dużo. Pod tym względem copywriter na pewno nie może narzekać. Jaki jest minus takiego rozwiązania? Trzeba podkreślić, że niestety ludzie, którzy zdobywają zlecenia w ten sposób muszą liczyć się z tym, że zleceniodawca wybierze ofertę, która ma mniejsze wymagania finansowe.

Profesjonalny Copywriter – teksty na zamówienie, opisy, artykuły eksperckie, hasła i wiele innych

Jest to bardzo duże utrudnienie. Wszystko dlatego, że ludzie, którzy zdobywają pracę przede wszystkim w ten sposób tak naprawdę nie wiedzą czy za tydzień itd. będą mieli odpowiednią liczbę zadań do wykonania. Nic więc dziwnego, że profesjonalny copywriter nie korzysta jedynie z takiej metody, ponieważ czasami może okazać się tak, że w ciągu tygodnia będzie miał do napisania tylko kilka artykułów, co oczywiście nie jest korzystne.

Jak zdobyć stałych Klientów?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie kilku stałych Klientów. Dlaczego? W takiej sytuacji copywriter ma pewność, że co miesiąc będzie miał określoną pulę artykułów. Jeśli posiada mimo wszystko wolny czas, to wtedy może skorzystać z serwisów, gdzie można wziąć udział w „licytacji” konkretnego zlecenia. Najlepiej jednak, jeśli copywriter posiada zdecydowaną większość zleceń pochodzących od stałych Klientów. Choćby dlatego, że może być spokojny o ilość zarabianych pieniędzy. Poza tym dokładnie zna jego wymagania i wie na czym konkretnie trzeba się skupić. Pisanie zleceń dla ludzi, z którymi dany copywriter wcześniej nigdy nie współpracował zawsze jest pewną niewiadomą i czasami może po prostu skończyć się fiaskiem.

Jak zdobyć stałych Klientów? Trzeba podkreślić, że warto samodzielnie zgłaszać się do różnych firm, sklepów online czy blogów. Oczywiście, trzeba mieć przykłady swoich prac, aby właściciele takich instytucji od razu mogli sprawdzić jakość pisanych tekstów. W taki sposób można zdobyć stałych Klientów. Jeśli dana osoba będzie zadowolona z usług konkretnego copywritera, to istnieje duża szansa, że poleci go komuś ze swojego najbliższego otoczenia itp. Warto zatem starać się, aby zawsze wykonywać swoją pracę na 100%. Wtedy jest całkiem spore prawdopodobieństwo, że liczba stałych Klientów będzie po prostu wzrastać dzięki „poleceniom”.